nedjelja, 23. listopada 2016.

Zlatna pravila za sve vlasnike,djelatnike i upravitelje restorana, kafića i hotela koja trebate slijediti - savjeti za uspješno poslovanje


Donosimo Vam zlatna pravila koja trebate slijediti da bi uspješno poslovali - za sve vlasnike restorana i kafića te za njihove menadžere





Donosimo Vam neizostavne stavke koje svaki djelatnik mora provoditi u praksu, ili usvojiti ako nije do sada. 


Bilo da je riječ o vlasniku restorana ili kafića ili njihovom menadžeru slijede pravila kojih se svi trebaju bez odlaganja i popuštanja pridržavati.


Bilo da se radi o djelatniku, vlasniku ili upravitelju restorana, kafića ili hotela svi ih se trebaju pridržavati i sustavno provoditi!

U nastavku slijede savjeti za uspješno poslovanje, odnosno savjeti kako unaprijediti i stvoriti uspješno poslovanje koje će imati stalnu tendenciju rasta.






1. Nagradite vaše djelatnike s vremena na vrijeme ili će  se okrenuti protiv Vas.

2. Predano nadzirite rad vaših uposlenika te ih bez odlaganja kritizirajte i sugerirajte na ono što moraju ispraviti u svom ophođenju prema poslu ili  ophođenju prema gostima.
3. Imajte mnogo strpljenja
4. Silom nećete riješiti ništa
5. Vi osobno vodite inventure, a ukoliko je suprotno onda ih strogo kontrolirajte i nadzirite. Neki od načina su da imate duplo izvješće dnevnoga prometa u knjizi inventure koje ćete moći prekontrolirati u svako doba ukoliko vam zatreba.
6. Strogo vodite računo o onom što se unosi u kafić i onom što se iznosi.
7. Najbolja solucija bi bila kada bi poslovođa ili vlasnik objekta zaprimao robu te je uveo u evidenciju poslovanja, odnosno knjigu inventure / šanka.
8. Ukoliko imate 10 uposlenika i više za svaku smjenu odaberite po jednu osobu ili više njih koja će upravljati te koordinirati rad vašeg osoblja.
Jednostavno morate imati i oči i uši čak i kada niste u objektu.
Pronađite adekvatnu osobu koja može biti osoba od povjerenja s liderskim osobinama koja će sigurno i bez odlaganja moći provesti sve navedene stavke.
9. Napravite razliku u plaćama i/ili bonusima.
10. Vodite računa o higijeni kako i objekta tako i uposlenih
11. Vodite računa da li su svi djelatnici propisno odjeveni te da li tako i izgledaju
12. Vi ste i srce i glava uspješnog poslovanja!
13. Vodite svoj team kako spada
14. Stvorite viziju onoga što želite
15. Kada stvorite viziju provedite je u djelo!
16. Imajte smjer odnosno cilj od kojega nećete odustajati bez obzira na sve!
17. Izgradite profesionalan odnos sa svojim podređenim kako biste se osigurali i znali da će slijediti pravila koja donesete i stavite pred njih.
18. Morate biti strastveni, inovativni i kreativni u onome što radite
19. Morate biti "zaljubljeni" u svoj posao
20. Morate biti susretljivi. Kako prema gostima tako i prema osoblju uz jasan i definiran stav o svemu


Zapamtite; Vi ste menadžer. Vi ste " i glava i srce" operacije. Vi ste sposobni, inovativni, kreativni, lider, vizionar, efikasan, susretljivi, imate svoj jasno definiran cilj kojeg slijedite, efikasni ste, strastveni ste, pristojni ste, imate džentlmenske manire, komunikativni ste, obrazovani ste, u svako doba informirani ste.




Ako kojim slučajem niste pročitali pravila za djelatnike donosimo vam ih u nastavku ispod.





Osoblje je još jedan jako važan faktor u nizu uspješnog poslovanja.


Kada govorimo o osoblju jako je važno navesti slijedeće karakteristike koje moraju posjedovati,a to su: 
1. Osmijeh
2. Komunikativnost
3. Strpljenje (jako puno strpljenja)
3. Jako visok stupanj samokontrole
4. Gospodski maniri
5. Osjećaj za poštivanje tuđeg osobnog prostora
6. Ne smiju gnjaviti goste
7. Nikada si ne smiju dozvoliti da previše ulaze u intimu gosta (to može biti pogubno, odnosno na taj način možete izgubiti gosta)
8. Trebaju shvatiti da su tu gosti radi cjelokupnog ambijenta, a ne zbog njih samih. 
9. Pristojnost
10. Poželjno bi bilo da govore jedan strani jezik uz materinji, a ukoliko se radi o restoranskim djelatnicima poželjno je 2 ili više strana jezika uz materinji.
11. Uvijek trebaju poštivati osobni prostor gosta
12. Nikada, ali nikada ne smiju pitati gosta Zašto si to sam/ste sami, ili očekivate li još nekoga!
13. Ne prilaziti gostu s leđa
14. Stol uvijek mora biti čist i uredan, te takav i dočekati gosta, s pepeljarom na stolu ukoliko je pušenje dozvoljeno
15. Uvijek zaželiti dobrodošlicu gostu, te odzdraviti ukoliko je gost pozdravio prvi
16. Bez flertanja!
17. Bez reklamiranja sebe!
18. Nemojte nagovarati goste na flaširanu vodu!
19. Ne prekidajte razgovor bez obzira na trenutak! Uvijek sačekajte pravi trenutak da pristupite, ili da se obratite gostu.
20. Nikada ne dodirujte vrh čaše! Svi su osjetljivi na takav postupak dali oni to vama do znanja ili ne!
21. Kada nabrajate ponudu, bilo meni ili ponudu pića ne smijete govoriti prebrzo, a ni monotono! I upamtite; Najčešće uzmu ponudu iz prvih 5 nabrojanjih stvari! 
S toga, sami odlučite što će se tu nalaziti. Dali će to biti ponuda dana, ili neko najskuplje piće ili jelo sami odlučite. Vodite računa i o tim stvarima.
22. Čaše za vino primajte samo za stopu, a pribor samo za vrhove!
23. Kada upitate "Da li je sve bilo u redu?"-sačekajte i odgovor. Nemojte to raditi rutinski kao programirani. Dajte gostu osjećaj da Vam je stalo!
24. Uvijek trebate znati tko je što naručio, a ne pitati za stolom kome što ide!
25. Nemojte nositi prazan tanjur ispred gosta dok ostali još uvijek jedu. Čekajte, vaše je tu da čekate.
26. Nikada, ali ama baš nikada ne iznosite na stol što po Vašem mišljenju izgleda loše!
27. Čaše uvijek trebaju biti potpuno čiste prije iznošenja na stol, kao i sve ostalo! Tu isprika nema.
28. Nemojte voditi privatne razgovore s drubim osobljem ako to gosti mogu čuti. Naročito svađati se! Takve stvari gosti ne praštaju, te ih to samo odbija.
29. Ne hvatajte bocu za grlić dok je otvarate!
30. Ne škripite stolovima ili stolicama dok ih pomjerate
31. Nemojte jesti ili piti ako gosti mogu da to vide.
32. Ne pijte alkohol na poslu, čak i ako vas ponude!
33. Nikada se gostu ne obraćajte previše ležerno.
34. Ne obraćajte se ženi sa damo.
35. Bez psovki i ispada bijesa bez obzira što su gosti mladi i opušteni!
36. Nikada ne posvećujte više pažnje jednom gostu naspram ostalih! Svi su podjednako važni.
37. Pamtite šta gost pije. Ne dozvolite si pitanje "Što je ono bilo kod vas?"!
38. Bez šaputanja ako to gosti mogu vidjeti!
39. Nikada, ali ama baš nikada ne spominjite bakšiš!
40. Nemojte biti ljubazni samo kada dođe vrijeme naplate te mogućeg bakšiša! Budite takvi cijelo vrijeme.
41. O svakom jelu i piću sa meni-a morate znati ponešto.
42. Ako je stol postavljen za više osoba nego što je za njim, sklonite sve suvišno sa njega.
43. Nemojte tražiti krivca za greške! Jednostavno samo ju ispravite.
44. Budite opušteni i ležerni, i pritom uvijek profesionalni.
45. Kada Vam netko naruči piće u koje se može, a i ne mora servirati led, obvezno pitajte; "Da li želite s ledom ili bez?"
46. Ukoliko ste nanijeli štetu bilo koje vrste prema gostu ponudite se da je nadoknadite, te se ispričajte.
47. Ukoliko je došlo do prepirke između gostiju tko će platiti račun, jednostavno nađite neko neutralno mjesto te ga lagano spustite i udaljite se od stola, ili sačekajte.
48. Ukoliko dođe do glasne i dugotrajne prepirke između gostiju diskretno ih zamolite da budu malo tiši, bez obzira tko su i što su! Jednostavno moraju sniziti ton.
49. Nemojte puštati istu glazbu. Osvježite playlistu.
50. Nikada ne podešavajte ton glazbe po svom raspoloženju. Glazba nije tu za vas, nego za goste.
51. Ukoliko se netko požali na preglasnu glazbu diskretno je smanjite.
52. Ukoliko se netko požali na preglasnu glazbu, a nije preglasna diskretno je smanjite pa opet vratite na isto. Ne možete se ravnati samo po jednome gostu.
53. Nemojte se stalno vrtiti oko gostiju. Ne smijete biti napadni. Pronađite sebi neko diskretno, odnosno neupadljivo mjesto na kojem možete stajati da Vas gosti mogu vidjeti ukoliko im zatrebate.
53. Mijenjajte pepeljare! Tolerancija može biti do 4 cigarete, a u restoranima od 2 do 3 cigarete.
54. Ne šalite se na račun bakšiša. Ni prije njega ni poslije njega. Samo se zahvalite.
55. Ma koliko god Vam bilo teško u životu ne smijete dozvoliti sebi da se to vidi na vama. Frustracije na poslu zaboravite ma koliko Vam god to teško bilo! Teško jeste, ali nije neizvodivo.
56. Ukoliko Vas netko zamoli da restartirate modem, učinite to odmah. Naročito ako nekome treba za posao.
57. Uvijek stavite gostu do znanja da držite do njega i da vam je važan.
58. Uvijek stavite gostu do znanja da ste ga čuli kada opet naruči. To može jednostavno biti potvrdni mig glavom popraćen blagim smješkom. Nema potrebe galamiti preko cijeloga objekta.
59. Ukoliko se nešto prospe diskretno i bez suvišnih komentara to pometite ili počistite. Ne smijete dozvoliti gostu da mu bude nezgodno zbog toga. Možete malom i blagom šalom razbiti nezgodnu situaciju. Npr. "Neka je živa glava", što najčešće opusti nategnutu situaciju.
60. Ne zanemarujte kritike i savjete. One su vam korisnije nego riječi hvale! To zapamtite.



Kada ne bi bilo kritika ne bi mogli napredovati.


Za sve upite, nejasnoće i zahtjeve obratite nam se putem gmail-a.

Jer tu smo za Vas.

Vaš Magnituda team

Nema komentara:

Objavi komentar